Weet jij wat je lichaam nodig heeft als je trek hebt in snoep? - Just Be You
Just Be You
Shares
Weet jij wat je lichaam nodig heeft als je trek hebt in snoep?

Weet jij wat je lichaam nodig heeft als je trek hebt in snoep?

Wat is het niet snoepen toch moeilijk. Ik ben afgekickt van de suiker maar niet helemaal hoor! Ik betrap me er wel op dat als ik weer wat meer toesta dat ik er ook weer meer trek in krijg. Ik kwam onderstaande blog bericht tegen. Interessant om te lezen wat je lichaam nodig heeft als je trek hebt in snoep.

Weet jij wat je lichaam nodig heeft als je trek hebt in snoep?

Als je snakt naar chocolade, dan is dat een signaal van je lichaam dat het een tekort heeft aan bepaalde voedzame stoffen. Hier enkele gezonde alternatieven die de trek in ongezonde voeding verminderen.

Je hebt zin in: frieten, hamburgers en fastfood
Je lichaam heeft nodig: zout
Wanneer je lichaam hard werkt door bijvoorbeeld sport, stress of zelfs door de hele dag in airconditioning te zitten, verliest het zout. Fastfood is een snelle manier om de voorraad op peil te houden, maar zo krijg je wel meer binnen dan je nodig hebt. Hierdoor vernauwen je bloedvaten en stijgt je bloeddruk en krijg je te veel calorieën binnen.
Alternatief: Sushi is rijk aan natriumrijke producten als zeewier en vis.
.
Je hebt zin in: chips en brood
Je lichaam heeft nodig: proteïne
Wanneer je een snel metabolisme hebt, verbrandt je lichaam sneller voeding waardoor je meer zin hebt in koolydraten die een vol gevoel geven. Maar erna ben je snel weer hongerig. Omdat het langer duurt om proteïnes te verteren, geeft deze stof langer een verzadigd gevoel.”
Alternatief: vlees, vis, kip of eieren. Zorg dat deze ingrediënten aanwezig zijn in elke maaltijd en dat ze de helft vormen van je portie.Je hebt zin in: chocolade
.
Je lichaam heeft nodig: magnesium
Magnesium helpt het metabolische systeem van je lichaam je energie te geven. Als je moe bent is het verleidelijk om naar chocolade te grijpen, omdat het magnesium bevat. Maar de suiker maakt je nog meer moe, je kunt dit dus beter vermijden.
Alternatief: noten, zaden en volkorenproducten.
.
Je hebt zin in: cafeïne
Je lichaam heeft nodig: ijzer
Vrouwen verliezen veel ijzer tijdens hun menstruatie. Als je dit niet snel aanvult, zul je je moe voelen omdat deze stof helpt zuurstof te vervoeren in je lichaam. Doordat je moe bent, heb je zin in koffie, maar wanneer de cafeïne is uitgewerkt, zul je je weer moe voelen.
Alternatief: rauwkost als broccoli of gedroogd fruit als abrikozen en vijgen.
.
Bron: ad.nl

Wil jij graag succesvol afslanken?

Het moet wel leuk blijven en ik deel mijn tips, ervaringen en praat met een expert in de bundel ‘succesvol slanker’ in de Happy Member Club. Check het hier...
  • Lydia schreef:

    Waarom mis ik de suiker in dit verhaal?

  • >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.