10 dingen voor je wintercheck

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"d65f6":{"name":"Main Accent","parent":-1},"2c42e":{"name":"Accent Transparent Low","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}},"651eb":{"name":"Accent Transparent High","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"d65f6":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"2c42e":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}},"651eb":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"d65f6":{"val":"rgb(71, 222, 157)","hsl":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"2c42e":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"651eb":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt. 

Een paar dagen geleden stond het huilen me nader dan het lachen. Niet lekker in mijn vel zitten, zweten, koorts. 

Ik was aan het trillen, hoofdpijn en alles deed me zeer. Ik had geen aspirines in huis en na veel geslapen te hebben en je niet helemaal fit voelen dan ga je nadenken. Ik had geen leuke gedachten en ik had medelijden met mezelf.

Ben jij voorbereid op de winter?

Shit niet weer hè dacht ik. Ik heb het idee dat mijn weerstand echt met vallen en opstaat gaat.

10 belangrijke punten voor je wintercheck:

Hoe staat het met jouw medicijn kastje?

Heb je paracetemol? Ik ben geen fan van medicijnen maar af en toe is het niet anders. Als ik keelpijn heb wil ik graag een strepsil en bij griep werkt bij mij citrosan heel erg goed.

Denk ook eens aan neusspray, hoestdrank, zakdoekjes etc.

Thee

Je wilt troost en wat is dan lekkerder als een kop warme thee. Thee ook om de koude rillingen te verlichten en natuurlijk om je lichaam van vocht te voorzien.

Een boek of video

Voor als je wat beter gaat voelen maar nog niet helemaal top bent. Vaak denk ik dat ik opgeknapt ben en dan ga ik naar buiten om dan na vijf minuten te gaan zweten en tot de ontdekking komen dat ik nog niet heel veel ‘waard’ ben. Om een goed boek te hebben dan maak je het jezelf wel aangenaam. 

Een lekkere plaid

Bij mij op de bank ligt een lekker warm plaid en echt onmisbaar als je je niet lekker voelt maar niet ziek genoeg bent om in bed te blijven.

Een beetje energie

Om weer een beetje energie te krijgen moet je wel goede brandstof tot je nemen en dit kan bijvoorbeeld een lekkere soep zijn. Het is natuurlijk fijn als iemand dat voor je kan maken. Zorg in ieder geval dat je wat eet waar je energie van krijgt.

Vitamine C

Ik heb altijd vitamine c in huis omdat ik nogal eens last hebt van blaasontstekingen. Vitamine C is goed om je weerstand weer een boost te geven.

Afwezigheid

Heb je een eigen website of ontvang je veel mail dan kan je een afwezigheidsmail instellen. Dit voorkomt stress dat je je mail moet beantwoorden.

Rust

Luister goed naar wat je lichaam je vertelt. Ik wals hier ook nog wel eens overheen omdat ik graag weer in de running wilt zijn. Ben je moe? Rust dan even uit.

Blijf positief

Het is niet altijd makkelijk om positief te zijn maar zie het als een mislukte grap van het universum. Laat je negatieve gedachten over griep, verkoudheid, teleurstelling gaan en neem daarvoor in de plaats positieve ideeën aan. Je lichaam heeft aangegeven dat het tijd is voor een grote schoonmaak en het beste wat je dan kan doen is een handje te helpen.

Frisse lucht

Zorg voor frisse lucht. Ga een klein blokje om als je je alweer wat beter voelt en geniet van de natuur. Hou een raam open om frisse lucht te krijgen. Hier wordt je ook weer frisser, vrolijker van en je voorziet je lichaam van verse zuurstof.

Wat doe jij als je niet helemaal fit bent? Leuk als je dit wilt delen door onderstaand een reactie achter te laten.

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

aandacht voor jezelf, griep, jezelf, verkouden, weerstand


Misschien vind je dit ook leuk:

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

9 Tips voor een filmavond

1 maart: Nationale Complimentendag!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

17 tips Van Jezelf Houden
>

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.