Minder stress in vijf simpele stappen

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"07932":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"07932":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"07932":{"val":"rgb(72, 154, 247)","hsl":{"h":211,"s":0.91,"l":0.62}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt.

Ervaar jij ook veel stress?

Stress is niet goed voor je maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen. We hebben allemaal wel eens last van stress maar dit mag komt je gezondheid niet ten goede als het te lang duurt.

Onderstaand vijf tips om te ontstressen.

Minder stress in vijf simpele stappen:

1. Ademhalingsoefeningen

Haal jij bewust adem? Bewust ademen help niet alleen je geest maar hebben ook invloed op je lichaamsfuncties.

Doe je ene hand op je borst en de andere hand op je navel. Haal diep adem door de neus en zorg ervoor dat je diep genoeg gaat ademhalen zodat je de longen voelt rekken en adem naar je buik. Adem 6 tot 10 keer bewust diep ademhalen. Doe dit elke dag en je zult ervaren wat een geweldig resultaat dit geeft.

2. Beweeg

Ben jij ook vaak bezig in je hoofd? Ik wel. Ik been vaak aan het nadenken, malen en ideeën aan het uitwerken en als de dag voorbij is kom ik er achter dat ik de hele dag, op mijn kont, achter de computer heb gezeten.

Stress kan je verminderen door je op andere dingen te richten. Je kunt gaan hardlopen maar gewoon een rondje wandelen en richten op wat je ziet is al een goede manier.

3. Ga een boek of een tijdschrift lezen

Wat bij mij heel goed werkt is bewust tijd nemen om een boek te lezen. Heerlijk als je helemaal kan verliezen in een verhaal. Dan baal ik altijd dat het boek uit is ;-). Twee aanraders van mij op dit moment zijn Dansen in de hemel en Voor Jou. Ik heb het minder met een tijdschrift lezen maar misschien werkt dit voor jou.

4. Denk aan iets positiefs

Voel jij je erg gestrest en gejaagd? Schakel dan over met je stemming. Denk aan een situatie waar je je happy voelde of wat jou een positief gevoel geeft.

Van het oproepen van positieve gedachten word je rustiger, ontspannen en het tovert een lach op je gezicht. Laat los. We kunnen in ons leven niet overal controle en invloed op uitoefenen.

5. Bouw rust momenten in

Als HSP’er kan ik niet zonder rust momenten. Het heeft even geduurd voordat ik dit van mezelf mag toestaan. Ik functioneer zoveel beter als ik rust neem voor mijzelf. Dat is niet egoïstisch maar hierdoor kan ik de hobbel(s) op mijn pad veel beter aan. Ik ga meestal even lekker op de bank liggen dagdromen, mediteren, muziek luisteren of gewoon even slapen ;-).

Meditatie van Deepak Chopra

Klik hier als de video niet afspeelt

Deze lijst is zeker niet af. Wat doe jij om stress te lijf te gaan? Ik vind het leuk om reacties te ontvangen en als je nog vragen hebt, ik beantwoord ze graag! Laat hieronder gerust je reactie achter.

Leestip: Omgaan met stress, 100 tips om te overwinnen

365 dagen positief

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

hsp'er, jezelf, minder stress, ontstressen, stress


Misschien vind je dit ook leuk:

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

9 Tips voor een filmavond

Wat te doen als je teveel onder druk staat?

  • Yvonne schreef:

    Ik kan me heel goed ontspannen door even iets leuks te kijken op tv . Ik neem meestal iets op om dat dan later op de dag na het werk even te kijken. Man bijt hond vond ik zoiets. Met een boek kan het ook maar de kans is groot dat ik het niet weg kan leggen omdat ik het einde wil weten. En ik krijg een superboost als het voorkomt als ik een keer alleen thuis ben overdag.

    • marian schreef:

      Thanx voor je tips! Ik zelf kijk geen televisie maar als ik iets wil zien dan neem ik het ook op en kan ik lekker de reclames doorspoelen. Heerlijk!

  • Renske schreef:

    Wandelen met onze hond. Aarde maken, noem ik dat altijd 🙂

  • Moontje schreef:

    Veel knuffelen met mijn dieren, onze honden en paard.
    Die voelen haarfijn aan hoe ik me voel.
    Hoef je niet uit te leggen.

    • marian schreef:

      Een van de geluksmomenten! Dankjewel voor het delen.

  • Kleuren voor volwassenen!! Ook een echte aanrader.. Even een half uurtje tussendoor

    • marian schreef:

      Idd een aanrader! Thanx voor het delen.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

    17 tips Van Jezelf Houden
    >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.