Klantvriendelijkheid voor € 0,10

Gisteren kwam ik er achter dat de TNT zijn tarieven heeft gewijzigd per 1 januari 2013 en ik nog steeds brieven en kaarten post met een postzegel van € 0,44.

Vandaag dus maar even op weg om aanvullende postzegels te halen. Het staat zo raar als ik je een kaart stuur en je krijgt aanvullende porto kosten voor je rekening. Meteen het effect van een postkaart weg!

Ik dus op weg naar de Bruna en ik bestel 10 postzegels van € 0.10. Deze krijg ik ook aangereikt van de man achter de balie en hij vraagt om € 1,00. Ik had werkelijk geen ene cent meer in mijn portemonnee dus ik pak mijn pinpas en wil voor de € 1,00 pinnen. De man achter de balie begint te sputteren en zegt letterlijk: “dan maak ik er 1,10 van want ik verdien hier echt helemaal niets aan’. Met stomheid ben ik geslagen. Ik ben van mening dat je voor een pintransactie geen extra kosten mag rekenen. Ik bedank de man en zeg: ‘dan kan ik het niet betalen, goedemiddag’.

Klantvriendelijkheid

Eenmaal buiten ben ik nog verbaasd. Deze man wil dus € 0,10 verdienen omdat hij niets op de postzegels verdiend. Is dit nu klantvriendelijk? Is de tegenwoordige economie echt zoveel minder dat we echt tot het uiterste gaan? Is het voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Ik weet het niet maar deze meneer vergeet dat ik bij de Bruna altijd mijn tijdschriften, de krant op zaterdag, regelmatig boeken en kaarten koop. Waarschijnlijk moet er bij een transactie kosten betaald worden door de Bruna. In dit geval ben ik dus de ‘dupe’ dat er niets verdiend wordt op de postzegels.

Het verhaal heb ik lachend en in geuren en kleuren aan verschillende mensen verteld en het leuke is dat er heel verschillend op wordt gereageerd. Er waren veel verschillende meningen over bovenstaand verhaal en en dat vind ik interessant.

Vind jij dat de maatschappij tegenwoordig in financiële opzicht (erg) is veranderd? Ik koop voorlopig even niets meer bij de Bruna. Ik weet wel waar mijn reactie vandaan komt. Dit ligt aan mijn normen aan waarden. Ik vind (klant) vriendelijkheid erg belangrijk.

Leuk als je jouw mening wilt geven door onderstaand een reactie achter te laten.

By te way vandaag gewoon de postzegels gekocht bij de Readshop en een pintransactie gedaan van € 1,00 ;-).


Tags

klantvriendelijkheid, pintransactie, postzegel


Misschien vind je dit ook leuk:

Klantvriendelijkheid voor € 0,10

Klantvriendelijkheid voor € 0,10
  • Ik heb een erg negatieve inslag en ik zie de economie somber in dus het zal wel meer gaan voor komen.

    • Hoi Mary, het kost je net zoveel energie om te kiezen voor een positieve inslag ( als voor een negatieve inslag…) probeer het eens! goed weekend, Peter

  • Mieke Schepens schreef:

    Hij mag toch niet iets extra’s vragen voor postzegels of wel? En als het om pinnen gaat, loopt hij wel erg achter, deze mijnheer. Nou ja…

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    Gratis Meditatie voor Loslaten Just Be You

    Download Gratis Mediatie Loslaten van Angst,
    Zorgen en Stress

    >