Hooggevoelig? 12 survival tips. Deel II

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"d65f6":{"name":"Main Accent","parent":-1},"2c42e":{"name":"Accent Transparent Low","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}},"651eb":{"name":"Accent Transparent High","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"d65f6":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"2c42e":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}},"651eb":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"d65f6":{"val":"rgb(71, 222, 157)","hsl":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"2c42e":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"651eb":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt. 

Veel mensen scheppen er genoegen in om hun tegenslag, problemen of kwaaltjes uitgebreid te etaleren en te delen. Als je empathisch bent ingesteld (zoals iedere HSP’er) dan kan dat (onbewust) enorm veel energie kosten. Laat je niet meeslepen, laat het los, neem het niet mee in je gedachten, je energieveld, je leven.

Zeg dan gerust ‘niet mijn circus’ 😉

Een aantal weken geleden is Deel I online gegaan met de eerste tips. Deze kan je hier teruglezen:

Hooggevoelig? 12 survival tips, deel I

Hooggevoelig? 12 survival tips. Deel II

6.  Geniet van de natuur

Kan jij als HSP’er ook zo genieten van de schoonheid en rust van de natuur? Ik vind het heerlijk om in alle vroegte een uurtje te gaan lopen met de hond. Plan dit voor jezelf in voordat je opgeslokt wordt door onbelangrijke dingen.

5. Spreek vriendelijk tegen jezelf en over je lichaam

Wist je dat je heel de dag in een constante dialoog ben met jezelf? Voor de meeste mensen is dat volledig onbewust. Besteed eens bewust aandacht aan je innerlijke dialoog. Is dit positief en vriendelijk, of is het negatief en kritisch? Zorg dat je innerlijke gesprek meer liefdevol en ondersteunend is.

4. Zelfrespect

Het leven is wat jij er van maakt. Zorgen voor jezelf is ook het zelfrespect opbrengen om je niet langer bezig te houden met allerlei zaken die niets positiefs toevoegen aan jouw leven. Zelfs als het iets is waarvan je denkt dat je er niet voor kan weglopen, kun je er in ieder geval voor kiezen om er anders over te denken. Die macht heb je altijd. Jij bent meester over je gedachten en je kiest zelf je perspectief. Laat dat perspectief altijd zelfrespect zijn.

3. Betrek opmerkingen niet op jezelf

Je zal als HSP’er ervaren dat je gevoeliger bent voor opmerkingen van anderen. Deze komen gewoon meer binnen. Als mensen over je roddelen of menen iets van je te moeten ‘vinden’, zegt dat meer over hun eigen tekortkomingen dan over de jouwe. Roddels zijn meestal gebaseerd op pure afgunst, geen bijster mooie eigenschap. Gun zelf iedereen het allerbeste en trek je niets aan van wat anderen allemaal menen te moeten ‘vinden’ van jou. Leef je eigen leven en geniet van alles wat jou je mooiste zelf maakt.

Als je altijd bereid bent om het beste in mensen te zien, ondanks hun fouten en tekortkomingen, zal dat ook helpen om met meer compassie naar jezelf te kijken. We zijn allemaal maar mensen, met onze eigen beslommeringen, talenten en lessen te leren. Het goede in mensen is er ook altijd, kijk daar naar. Waar je je aandacht op richt, groeit.Zo help je ook anderen in hun groei.

2. Wees niet bang om ‘fouten’ te maken

Ben jij bang om fouten te maken? Zie fouten als ontwikkeling. Je hebt iets geprobeerd en probeert het gewoon opnieuw op een andere manier. Geen fouten maken betekent dat je niets nieuws leert, dus betekent eigenlijk stilstand. Wat kies jij?

1. Perfect bestaat niet

Heb jij het ook graag allemaal perfect? En ben je ooit tevreden over het resultaat? Besef dan dat gewoon goed goed, genoeg is, dat scheelt een hoop energie. En het belangrijkste van alles: daardoor ben je eerder tevreden en dat is een positief gevoel. En positieve gevoelens zijn een magneet voor meer positiviteit in je leven.

Vind je het moeilijk/lastig om hooggevoelig te zijn?

Als  je hooggevoelig bent oftewel HSP ben je meer dan gemiddeld gevoelig voor indrukken en prikkels en merk je meer signalen en details op. Je kan al snel overprikkeld raken. Alle indrukken worden uitgebreider en intensiever gefilterd dan bij de gemiddelde mens. Wat anderen normaal vinden zoals vele mensen bij elkaar of harde muziek, kan voor een HSP al snel te veel zijn.

Ontdek hoe je kunt omgaan met je hooggevoeligheid en je balans/rust te vinden. Schrijf je nu in en volg de cursus helemaal in je eigen tempo.

Schrijf je in en ontwikkel meer energie, kracht en zelfvertrouwen…

Lees: Hooggevoelig? 12 survivaltips, deel I

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

hooggevoelig, hoogsensitief, hsp, hsp'er


Misschien vind je dit ook leuk:

Voorgevoel of Voorspellende gedachten

Omgaan met energievreters 7 tips

Minderen met suiker: waarom en met tips

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

17 tips Van Jezelf Houden
>

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.