5 x Droge huid? Eet je mooi!

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"07932":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"07932":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"07932":{"val":"rgb(72, 154, 247)","hsl":{"h":211,"s":0.91,"l":0.62}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt.

5 x Droge huid? Eet je mooi! De zomer is bijna voorbij en het najaar dient zich al voorzichtig aan. Dat betekent kou en nattigheid. Beslist geen mooimakers voor je huid. Denk aan een bleek neusje, gesprongen lippen, statisch haar. Gelukkig kun je hier met de juiste aanpak van binnenuit, goede voeding dus, veel aan doen. Zo ga jij sprankelend en met een gezonde kleur en glanzend haar de herfst in.

#1 Bleekneusje krijgt appelwangen

In het najaar is het koud en zijn de dagen kort. Daarom blijf je eerder binnen bij de verwarming zitten… Toch zul je er beter uit gaan zien wanneer je zoveel mogelijk de buitenlucht probeert op te zoeken. Ook al is het niet warm, de najaarszon geeft een bleke en droge huid meer kleur. En je krijgt er ook nog eens een energie boost van. Ga bijvoorbeeld iedere dag een half uurtje wandelen of haal je boodschappen met de fiets. Natuurlijk is het ook in het najaar belangrijk om ook je huid te beschermen met een zonnefilter! Overigens kan ook voeding je helpen om stralende wangen te krijgen. Een bleekneusje kan namelijk ook een signaal zijn dat je te weinig groente en fruit eet. Combineer daarom voedingsmiddelen die rijk aan ijzer zijn met vitamine C. Met vitamine C wordt ijzer beter in je lichaam opgenomen. Vitamine C bommetjes zijn kiwi’s, bessen en citrusvruchten. En vlees, vis, gevogelte, pompoen en spinazie zijn rijk aan ijzer.

#2 Gesprongen lippen? Eitje!

Alhoewel je ook in de zomermaanden last kunt hebben van droge lippen nemen we deze in najaar doorgaans voor lief. Of we smeren er een balsem op. Maar wist je dat je met de juiste voeding geen barstjes in je lippen hoeft te krijgen? Meestal wordt uitdroging namelijk veroorzaakt door een tekort aan vitamine B2; riboflavine genoemd. Je vindt vitamine B2 in spinazie, noten, zuivel- en graanproducten. En vitamine B2 zit in een eitje! Neem dus gerust eentje extra bij je ontbijt of tussendoor. En hoe fijn, er zitten ook nog eens weinig calorieën in.

#3 Avocado voor de schrale en droge huid

Zodra je een schraal plekje hebt, ben je meestal geneigd om naar een vochtinbrengende lotion te grijpen. Wat de droge huid nodig heeft is vet en geen vocht. Niet van buitenaf, maar van binnenuit. Verder is zink belangrijk, omdat het zorgt voor de aanmaak van nieuwe cellen. Probeer eens een tijdje voedingsmiddelen te eten die veel gezonde vetzuren bevatten, zoals vette vis, avocado en noten. Bronnen van zink zijn haring, peulvruchten en rijst.

#4 (Chocolade)melk voor glanzend haar

Nu met het najaar op komst kan het geen kwaad om alvast te beginnen met een voedende shampoo en regelmatig een haarmaskertje. Het haar gaat zo weer glanzen en wordt minder statisch. Nog beter is om het probleem van binnenuit aan te pakken. Van een uitgebalanceerd eetpatroon en de juiste vitamines wordt je haar weer sterk en gaat het stralen en glanzen! Zo zorgt vitamine A zorgt voor een gezonde talgproductie en een tekort kan zelfs zorgen voor een droge hoofdhuid en haar. Verder heeft vitamine C invloed op de kwaliteit van het haar. Een tekort maakt het duf en futloos. Voor meer glans is vitamine E een aanrader! Dat voorkomt zelfs haaruitval. Vitamine A zit van nature in broccoli, pompoen – in het najaar volop verkrijgbaar – en in melk! En hoe fijn ook in chocolademelk. Je droge huid en haar mooi eten is nog nooit zo prettig geweest.

#5 Vitamine A-B-C

Kies voor vitamine A tot en met E en veel huidkwaaltjes krijgen geen kans meer. Nog even in het kort de werking. Vitamine A: zorgt ervoor dat er nieuwe cellen in je huid worden aangemaakt. Vitamine B-complex: de 8 verschillende vitamines in een vitamine B-complex spelen een belangrijke rol in het zenuwstelsel en in de energiehuishouding. Ze zijn ook belangrijk voor een mooie huid en haar. Vitamine C: is de belangrijkste vitamine voor een goede afweer tegen ziektes en infecties. Vitamine C zorgt ervoor dat er meer eiwitten worden aangemaakt die ziekteverwekkers te lijf gaan. Vitamine D: zonlicht verbetert de weerstand, maar kan ook een najaarsdip voorkomen. Vitamine E: is net als vitamine C een antioxidant. Samen maken deze vitamines vrije radicalen onschadelijk.

Geïnspireerd door dit artikel? En heb je ook nog een voedingstip voor een gezonde huid of glanzend haar? We lezen het graag. Ook kun je natuurlijk vragen stellen, zodat we je wellicht nog meer tips en trucs kunnen geven.

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

droge huid, gezonde vetzuren, Inspiratie voor jezelf, vitamines, zelfbeeld, zelfvertrouwen


Misschien vind je dit ook leuk:

Vergroot je dankbaarheid; met 4 tools en oefeningen

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

10 tips voor direct meer zelfliefde

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

17 tips Van Jezelf Houden
>

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.