Kan je het hebben van geluk trainen?

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"d65f6":{"name":"Main Accent","parent":-1},"2c42e":{"name":"Accent Transparent Low","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}},"651eb":{"name":"Accent Transparent High","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"d65f6":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"2c42e":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}},"651eb":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"d65f6":{"val":"rgb(71, 222, 157)","hsl":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"2c42e":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"651eb":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt. 

In de sportschool train je bijvoorbeeld je spieren maar kan je ook je geluk trainen? Bijvoorbeeld in een aantal minuten per dag.

Veel mensen denken dat geluk van bepaalde dingen afhangt. Bijvoorbeeld: ‘als ik 10 kilo ben afgevallen zal ik gelukkig zijn’ of ‘als ik een andere baan heb gevonden zal ik gelukkig zijn’.

Ik ben ervan overtuigd dat als we gelukkig zijn we juist meer bereiken. Als je nu werkt aan je gelukkig voelen dan zal het afvallen ‘makkelijker’ gaan en het vinden van die speciale baan komt goed.

Indien je een positieve gemoedstoestand hebt zal je meer succes boeken op bepaalde gedeeltes van je leven.

Ik kom binnenkort met een 28 dagen uitdaging die je zeker zal leren om gelukkig te worden maar daarover later meer. Wil je op de hoogte worden gehouden? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief zodat je niet elke keer op de website hoeft te kijken.

Het is bewezen dat doen van ‘oefeningen’ van ongeveer 21 dagen een positief effect kunnen hebben. Je moet echter wel actie ondernemen. Door alleen een boek te leven over “hoe leer ik pianospelen” terwijl je nooit daadwerkelijk achter de piano gaat zitten, dan zal je het niet leren.

5 oefeningen voor toename van geluk en positiviteit in je leven.

Dagboek:

Dit heb ik vaak genoeg geschreven op mijn website maar het bewijs voor mij is geleverd dat dit geweldig werkt. Maak een succes en/of positiviteits dagboek. Hierin komt alleen maar positieve dingen te staan. De complimenten die je hebt ontvangen, die je hebt gegeven. Wat je voor een ander hebt gedaan. Waar je dankbaar voor bent. Waar je gelukkig van werd die dag etc.

Wandelen.

Hoe vaak heb je bewegen als niet gehoord? Kleine stappen, groot effect! Doe je het ook daadwerkelijk? Je hoeft je echt niet in het zweet te werken. Een blokje omlopen is ook al wandelen. Geniet van de bomen, gras en de lucht en laat je gedachten komen en weer gaan zonder oordeel. De feel-good hormonen zullen je leven binnenstromen. Het helpt bij de bestrijding van moeheid. Je moet jezelf wel even dwingen om je schoenen aan te doen en werkelijk even lekker naar buiten te gaan.

Ik heb twee honden en maak vaak een lange wandeling. Ik moet dus wel naar buiten. Het is lastig als je niet moet en de bank ziet er dan zo lekker uit. Zet jezelf er even overheen en ga even naar buiten. De bank (als je daarna erop gaat zitten) is veel lekkerder en je bent veel meer voldaan. Je kan ook trots zijn opjezelf want je bouwt aan zelfvertrouwen als je de afspraak met jezelf, wandelen, ook daadwerkelijk nakomt.

Dankbaarheid.

Ik schreef over een nieuwe uitdaging en ik kan alwel vertellen dat dit gaat over dankbaarheid. Maak er een gewoonte van om dankbaar te zijn. Schrijf eens op waar je allemaal dankbaar voor bent.

Vriendelijkheid.

Het geven van een geschenk geeft vaak meer voldoening dan het ontvangen. ‘Er blijft altijd een geur hangen aan de hand die de roos geeft’ – citaat uit een boek. Ik weet even niet meer welke ;-).

Meditatie.

Ik vind meditatie vaak een ‘zwaar’ woord maar het even stilstaan bij jezelf hoeft niet ‘zwaar’ te zijn. Meditatie helpt je om even tot rust te komen, negatief denken te stoppen en het leert je om te meer te leven in het NU.

Ga op een lekkere plek zitten. Doe je ogen dicht en concentreer je je op je ademhaling. Je gedachten zullen gewoon komen maar laat deze ook weer gaan zonder er een oordeel over te vellen. Blijf rustig ademhalen naar je buik. Voel hoe je ademhaling naar je buik toegaat. Je traint je erop in het hier en nu te zijn. Doe dit gewoon een paar minuten per dag en bouw het langzaam uit. Dit zijn kwaliteit minuten voor jezelf.

Doe jij al één van de bovenstaande oefening? Ben je daar bewust mee bezig?

Ik ben heel benieuwd naar je reactie en ik vind het leuk als je hieronder een reactie achterlaat.


__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

gelukkig zijn, positiviteit


Misschien vind je dit ook leuk:

Vergroot je dankbaarheid; met 4 tools en oefeningen

Facebook Live (zelf) vertrouwen

Tijdmanagement – Waarom jij aan 24 uur in een dag genoeg hebt

  • Elsbeth van Oostenbrugge schreef:

    Is er ergens een positiviteitsdagboek te koop
    Ben er naar op zoek
    Iets leuks wat stimuleert om erin te schrijven
    Had je dankbaarheidsdagboekje gedownload, maar daar is zo weinig plek om in te schrijven, als je daar een dagboek van wilt maken

    • Hoi Elsbeth nog even geduld en dan komt deze op de site! Ik heb een onwijs gaaf boek gemaakt! Keep you posted!

      Warme groet, Marian

  • MONIQUE schreef:

    marian,ik kan het boekje wat anderen van je denken ,niet ontvangen ,omdat ik adobe reader 8 op de computer heb .en ik heb al wel betaald.
    vriendelijke groeten monique.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

    17 tips Van Jezelf Houden
    >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.