Tips voor het verminderen van stress en angst

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"07932":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"07932":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"07932":{"val":"rgb(72, 154, 247)","hsl":{"h":211,"s":0.91,"l":0.62}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt.

Tips voor het verminderen van stress en angstVaak heb je het niet door maar ons leven is vaak stress vol. Stress lijkt een normaal onderdeel van het leven maar kan grote gevolgen hebben.

Tips voor het verminderen van stress en angst

Maak jezelf prioriteit no.1!

Maak van het woord ‘Nee’ je vriend en kijk wat jij nodig hebt om jezelf op de eerste plaats te zetten. Je zal zien dat je ook respect krijgt van anderen mensen als je jezelf respecteert je eigen behoeftes en grenzen aanhoudt.  Houd van jezelf! Jij bent het belangrijkste wat er is.

Kom je angst onder ogen

Stress kan veroorzaakt worden door de angst van het onbekende. Wat is nu veiliger om in een relatie te blijven die niet optimaal is? Straks ben je helemaal alleen en heb je geen vrienden meer, niet zoveel geld om te besteden etc… Dan is het toch makkelijker om te doen wat je altijd hebt gedaan. Veiligheid zoeken. Maakt het je gelukkiger? Schrijf eens op een papier waar je allemaal ‘bang’ voor bent en kom je angst onder ogen.

Accepteer je emoties

Al ben je positief, gelukkig en zit je lekker in je vel er zullen altijd stressvolle situaties zijn en/of tegenkomen. Ren er niet voor weg maar accepteer dat deze erzijn. Accepteer je emoties die erbij horen. Gebeurtenissen die je in je leven bent tegengekomen waardoor je weer gegroeid bent als mens zijnde.

Een geweldige manier hiervoor is om een dagboek bij te houden. Je kunt je gedachten op papier zetten en zo leren om met je emoties om te gaan.

Opruimen

Geweldig de 100 days challenge om eens op te ruimen. Opruimen biedt zoveel voordelen. Zeker wanneer je je gestrest voelt is het verstandig om eens op te gaan ruimen. Een opgeruimd huis is een opgeruimde geest. Voor mij werkt dit zeker. Alleen één valkuil, doe steeds weer een beetje. Ik heb de neiging om alles tegelijk te willen doen en dat is ook weer niet bevorderlijk voor de gezondheid.

Ruim je slaapkamer eens op, zet alles lekker op en laat het luchten. Wat is er nu lekkerder om de dag te beginnen in een mooie, frisse en schoongemaakte slaapkamer?

Wat doe jij al je gestrest bent? Deel hieronder gerust je mening.

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

angst, angst voor het onbekende, behoeftes, emoties, houd van jezelf, jezelf, verminderen van stress


Misschien vind je dit ook leuk:

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

Zo ervaar je minder angst, Deel 2

3 tips om angst te verminderen

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

17 tips Van Jezelf Houden
>

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.