Negatief Zelfbeeld

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"07932":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"07932":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"07932":{"val":"rgb(72, 154, 247)","hsl":{"h":211,"s":0.91,"l":0.62}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt.

 

Een negatief zelfbeeld kun je kwijtraken door een andere manier van denken. Leer positief te denken.

Als je anders denkt, zal je jezelf anders gaan voelen en daardoor ga je je weer anders gedragen. Op deze manier is de circel rond. Wanneer je positieve dingen tegen jezelf zegt, zal je zelfbeeld vanzelf veranderen.

Ik heb een paar do’s en dont’s opgeschreven.

De do en dont’s voor een negatief zelfbeeld:

Dont‘s:

Ontleen je gevoel van zelfvertrouwen/zelfbeeld/eigenwaarde niet aan anderen. Wat anderen ook over je zeggen of over je gezegd hebben hoeft geen waarheid te zijn!

One million dollar seats. Ga bij een besprekingen, lezingen, seminars of iets dergelijks niet altijd achteraan zitten. Je mag gezien worden. Gun jezelf de juiste energie en een mooie plek.

Kijk niet naar anderen. Focus op jezelf, op je eigen successen. Als je alleen maar naar anderen blijft kijken, zie niet wat je allemaal in huis hebt.

Wuif complimenten niet weg. Accepteer ze met een glimlach en zeg “dank je wel.”

Leg de lat niet te hoog. Als je te hoge eisen aan jezelf stelt dan zal je teleurgesteld worden doordat je (te) hoge doelen niet hebt gehaald. Je zelfvertrouwen zal hierdoor een deuk van krijgen. Deel je doelen op in kleine stukjes.

Sta niet lang stil bij ‘falen of mislukkingen‘. Hierdoor ga je je onnodig ellendig voelen. Schrijf voor jezelf op wat je ervan hebt geleerd en ga door met je leven.

Do’s:

Zorg goed voor jezelf. Trek leuke, schone kleding aan. Je wordt niet blij als je in de spiegel kijkt en je ziet een ‘slons, zombie‘.

Denk aan je lichaamshouding. Je mag er zijn! Loop rechtop, borst vooruit, schouders naar achteren. Richt je blik niet naar beneden maar vooruit.

Succesdagboek. Sta stil bij je successen en de dingen die je hebt bereikt! Schrijf op waar je dankbaar voor bent. Pak deze boeken erbij als je even in een dip zit.

Wat je zaait, zul je oogsten.

Beweeg! Zorg goed voor het huis waarin je woont oftewel voor je lichaam. Je zal zien dat je je dan ook beter zult voelen en eruit zal zien.

Maak een lijstje met al je positieve eigenschappen. Ook dit lijstje kan je pakken als je in een dip zit.

Welke tips zou jij nog willen toevoegen? Fijn als je  hieronder een reactie wilt achter laten en hiermee help je ook weer anderen. 

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

eigenwaarde, negatief zelfbeeld, positief denken, zelfvertrouwen


Misschien vind je dit ook leuk:

Vergroot je dankbaarheid; met 4 tools en oefeningen

Omgaan met energievreters 7 tips

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

  • Ik vind het toch heel erg moeilijk een ander beeld van bijvoorbeeld mijn fysiek te krijgen. Naar mijn mening kan het zelfs helemaal niet. Je bent iets van mening over jezelf, en hebt daar ook redenen voor. Dat is wat mij betreft een “vast” iets. Wat er dan word gezegd is je gedachten gang te veranderen, zodat hetgeen waarover je niet tevreden bent anders gaat zien, en zo een positievere kijk erop krijgt. Ik zie dat dan als ‘liegen tegen jezelf’ want je vond misschien wel vele jaren anders immers! De “feiten” over jezelf, het werkelijke fysieke veranderd dus niet. En dat vind ik heel raar,..dat mensen dan “ineens” anders gaan denken. Je had er toch een – gegronde- mening over? Of dan toch ineens niet meer…?

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

    17 tips Van Jezelf Houden
    >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.