Trainingsschema voor innerlijke kracht

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"d65f6":{"name":"Main Accent","parent":-1},"2c42e":{"name":"Accent Transparent Low","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}},"651eb":{"name":"Accent Transparent High","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"d65f6":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"2c42e":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}},"651eb":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"d65f6":{"val":"rgb(71, 222, 157)","hsl":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"2c42e":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"651eb":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt. 

Het lente zonnetje heeft ons al weer heel wat uurtjes verwend. Wat een cadeautjes, die zonnestralen! Het doet écht wat met het humeur van mensen, het geeft een positieve boost.

Toch heb ik mijn jurkjes en slippertjes nog op zolder in een kast liggen. De wisseling van de seizoenen is nog niet door gedrongen in mijn kleding kast. Ik blijf het altijd een lastig moment vinden, die eerste keer mijn melkwitte benen en blote voeten (meestal nog zonder nagellak), blootstellen aan het ‘publiek’.

Elk najaar troost ik me met de gedachte dat ik heel veel tijd heb om langzaam aan mijn vakantie pondjes weg te werken tot ik weer in die genadeloze dunne jurkjes en niets verhullende bikini verwacht word. Elke winter hul ik mij, met grote tevredenheid, in dikke vesten en comfortabele truien, jeans en kekke laarsjes. Pure struisvogel politiek natuurlijk.

Om vervolgens in april tot de conclusie te komen dat ‘die hele lange tijd om pondjes kwijt te raken’ gereduceerd is tot een serieus trainings- en dieet schema met beperkte weken tot aan de zomer vakantie.

Ik lijk er maar geen grip op te krijgen. Sommige periodes gaat het prima, ander periodes lijkt ieder paasei desastreuze gevolgen te hebben. Alle voedingsadviezen neem ik gulzig in mij op; beperk koolhydraten; veel groeten en fruit; onbewerkt voedsel; vermijd suiker; drink veel water; beweeg elke dag minstens een uur matig intensief; neem goede vetten; beperk alcohol……….

Het probleem moet ergens anders zetelen. Ik ben niet consequent? Ik ben niet gedisciplineerd? Ik ben ongeorganiseerd als het om voeding gaat? Pfff, zo is het niet moeilijk om ook nog een emotie-eter te worden!

Trainingsschema voor innerlijke kracht

Tijd voor een beetje fitness voor mijn innerlijk, i.p.v. steeds te focussen op fitness voor het uiterlijk.

Trainingsschema voor innerlijke kracht:

  • Stop met zelfmedelijden: neem verantwoordelijkheid en onderneem actie.
  • Gebruik je eigen kracht: jij bent zelf de enige die grip heeft op jouw gedachten en emoties, niet de omstandigheden of andere mensen
  • Neem risico’s: doe eens iets wat je nooit eerder deed, of durfde, alles wat je tot nu toe deed heeft in ieder geval niet tot het gewenste resultaat geleid, dus wat heb je te verliezen?
  • Laat het verleden rusten: dat is geweest, daar heb je nu niets meer aan, de omstandigheden zijn veranderd, jouw te ondernemen acties dus ook.
  • Geef nooit op: al lukt het niet meteen helemaal, al gaat het een dag / week/ maand minder goed, pak gewoon de draad weer op.
  • Besteed voldoende tijd aan alleen zijn: gun jezelf ‘eigen tijd’, waarin je kunt opladen en letterlijk krachten kunt verzamelen om je uitdagingen aan te kunnen.
  • Gun jezelf de tijd om resultaten te boeken: verwacht geen wonderen, ben realistisch. Er zullen altijd mensen zijn die sneller, beter, grotere resultaten boeken dan jij. Spiegel je aan niemand, ga in je eigen tempo.
  • Evalueer, maak niet steeds dezelfde fouten: blijf kritisch of iets voor jou werkt of niet, probeer gewoon na verloop van tijd iets anders als het niet het gewenste resultaat geeft of voldoening. Er zijn vele wegen naar Rome.
  • Omarm verandering: niets blijft zoals het is, alles is altijd in verandering. Stel je flexibel op en pas je aan aan de veranderende omstandigheden.
  • Geef alleen energie aan zaken waar je grip op hebt en laat al het andere los. Zo houd je energie over voor zaken die jou nog extra energie kosten op dit moment.

Je kunt je lichaam trainen, maar je kunt ook je mentale veerkracht trainen. Allebei belangrijk om sterk, stabiel en positief in het leven te staan. En zoals dat ook gaat bij het opbouwen van lichamelijke kracht: tijd, oefening, volharding en op tijd rust.

Nu alleen nog een eigen Radmilo Soda (de strenge trainer uit het tv programma ’Obese’) die mij met strakke discipline naar het einddoel pushed en het zou nog moeten lukken voor half juli………….

Hoe onderhoud en train jij je mentale veerkracht?

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

innerlijke gr, innerlijke kracht, kracht, mentale kracht, veerkracht, verantwoordelijkheid


Misschien vind je dit ook leuk:

8 redenen om van jezelf te houden

Vergeef jezelf

Fitgirl deel twee: Van binnen naar buiten

  • Iedere dag zeg ik dat ik de volgende ochtend vol goede moet een half uurtje ga sporten. Het is mij helaas nog nooit gelukt, want een doorzettingsvermogen. pff…

  • Manorma schreef:

    Ik ben allang van mijn kamerkleur af. Heb zojuist met Nederland in beweging meegedaan en dan komt je trainingsschema voor innerlijke kracht op het juiste moment, dank! Schoonheid komt toch van binnen……zonnige groet!

  • Nou m’n benen en voeten probleem heb ik opgelost door al bij de eerste straal zon met blote voeten te gaan lopen. Nagels heb ik altijd gelakt dus dat scheelt ook weer haha..

    En verder die consequentie…. Die zoek ik ook.. Zucht

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

    17 tips Van Jezelf Houden
    >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.