10 x de thuis spa is geopend

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"07932":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"07932":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"07932":{"val":"rgb(72, 154, 247)","hsl":{"h":211,"s":0.91,"l":0.62}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt.

10 x de thuis spa is geopend. Heerlijk, scrubben, stomen en smeren. Je to-d0-lijstje kan vanavond best even wachten. Het is nu tijd voor jezelf. De 10 fijnste tips om in slow tempo te genieten van een wellnesskuurtje aan huis. Je hoeft er dus niet eens de deur voor uit en hoe fijn is dat?

#1 Even niet storen

Hang aan de deur van je slaap- of badkamer een deurhanger met de tekst ‘even niet storen’ Je kunt ‘m zelf maken. Knip bijvoorbeeld uit een stuk foamboard een deurhanger en beplak deze met jouw favoriete knipsel of mooie spreuken. Schrijf op kant 1: niet storen en op de andere kant: kom binnen. Aan jou de keuze of je een half uurtje of gewoon een hele avond wilt relaxen.

#2 Meditatiemoment

Met een meditatiemoment kom je meteen in de relaxmodus. Zet een muziekje op met het geluid van kabbelende beekjes of natuurgeluiden, steek een paar kaarsjes aan en ga in een comfortabele houding op je bed zitten. Je kunt natuurlijk ook een meditatiekussen of krukje gebruiken. Het is belangrijk om je rug recht te houden, zodat je goed adem kunt halen. Adem eens diep in. Tot aan de achterkant van je longen. Tel bij de inademing tot vier en houd vervolgens je adem vier tellen vast. Daarna adem je acht tellen uit. Herhaal dit tot je hoofd rustig is. Concentreer je op je ademhaling en ontspan alle spieren in je lichaam. Mediteren met je telefoon? Gebruik dan de Smiling Mind app.

#3 Bloemig bad met kamille

Een bad is goed voor je spieren. Ze ontspannen dan helemaal, waardoor je lijf en hoofd helemaal tot rust komt. Om optimaal te relaxen kun je kamillebloemetjes in het badwater doen. Kamille ruikt niet alleen lekker, maar heeft ook een rustgevende werking. Mocht je iets meer tijd hebben, dan kun je de bloemetjes van tevoren ook ook laten trekken in gekookt water en later zeven.

#4 Kruidenmix om je huid te kalmeren

Persoonlijk begint bij mij een avondje ontspannen al met de voorbereidingen. Zo maak je bijvoorbeeld heel eenvoudig je eigen badzout door wat goudsbloem, kamille en verveine aan het badwater toe te voegen. Van goudsbloem krijg je een zijdezachte huid. De kruiden kun je bewaren in simpele glazen potten en hierop bijvoorbeeld een label plakken met de naam van het kruid. Dat staat nog eens gezellig in je badkamer ook!

#5 Minutenwerkje voor een optimaal resultaat

Je lichaam heeft tijd nodig om de warmte van het water en de werkzame stoffen op te nemen van je bad-producten. Dat duurt minimaal vijf minuten en hooguit twintig minuten. Mocht je overigens geen bad tot je beschikking hebben, dan lekker inzepen tot de vijf minuten om zijn. Ook fijn is het om de dode huidcellen eerst even te scrubben en daarna je favoriete douchegel te gebruiken.

#6 Scrubben met Sisal

Een prima alternatief voor scrubzout; je huid masseren met een sisalspons. Het fijnste is om wat zeep of olie op de spons te doen en zo je dode huidcellen te verwijderen. Een schone en een zachte huid zijn het resultaat. Tip: je hebt volop zeepjes met een koordje eraan. Hang ze in je badkamer. Zo heb je een mooie reminder om dagelijks even jezelf te verzorgen en de zeepjes staan uiteraard nog tof ook.

#7 Puur fruitwater en thee

Tijdens het badderen en douchen verliest je huid vocht. De nodige te korten vul je aan in de vorm van thee of een friszoet water met bijvoorbeeld munt of citroen. Het is natuurlijk ook erg prettig om lichte snacks, zoals stukjes fruit, granen crackers of een kommetje yoghurt met honing bij de hand te hebben.

#8 Home Made maskertje

Na al het badderen en douchen heb jij je lijf natuurlijk flink in de watten gelegd. Nu verdient je gezicht aandacht en hoe leuk is het om dat te doen met een maskertje dat je zelf maakt. Mocht je weinig tijd of zin hebben om uitgebreid aan het kliederen te gaan – ook al kan dat ook erg ontspannen zijn – dan kun je ook een maskertje maken in nog geen minuut. Meng hiervoor een deel yoghurt met een deel honing en breng dit op je gezicht aan. Laat het ongeveer 15 minuten intrekken en verwijder het masker dan met een vochtige washand en wellicht nog wat tonic. Voor de nacht smeer je natuurlijk gelijk je huid in met een voedende lotion.

#9 Van top tot teen verzorgd met een voetenbadje

Vaak vergeet je hoeveel werk je voeten iedere dag voor je doen. Je loopt wellicht voor je werk de hele dag op hakken? Of je bent flink in de weer met je kinderen of zoveel meer dingen te bedenken, zoals een dagje shoppen en thuiskomen met vermoeide voeten. Een warm voetenbadje met wat huidolie is dan zalig voor je voeten, maar wist je dat een complete pedicure ook zo is gepiept? Scrub je voeten aan de boven- en de onderkant. Spoel ze daarna af in het voetenbadje en droog ze met een zachte handdoek. Smeer ze in met een rijke lotion. Bij voorkeur eentje speciaal voor je voeten. Duw je nagelriemen zachtjes naar achteren en vijl je nagels mooi rond. Een lakje maakt het helemaal af. Tip: om verkleuring van nagellak te voorkomen is het handig om eerst een blanke lak aan te brengen.

#10 Finishing touch

Goed voor je huid, maar ook voor je spijsvertering, rug en spieren: een verfrissende koude douche na je warme bad. Vijf seconden is al lang genoeg. Daarna kun je weer warm afspoelen. Daarna nog een lekkere olie of een bodylotion om je in te smeren en je kunt er weer helemaal tegenaan.

Wat is het toch dat we blijven zwoegen om meer dan 24 uur in een dag te proppen, terwijl je door regelmatig te ontspannen veel effectiever met je lijf en hoofd omgaat. Ga eens bij je zelf na hoe vaak jij een 10 x de thuis spa is geopend toelaat. Mocht je tips en suggesties hebben om thuis met beauty tips te ontspannen, dan lezen we graag je reactie.

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

beauty, beauty tips, ontspannen, thuis spa


Misschien vind je dit ook leuk:

1 minuut meditatie

Hoe kun je een burn out voorkomen?

Ontspannen? Dit is de beste tijd ervoor…

  • Ik heb sinds kort een
    jacuzzi, dat maakt mijn spa ritueel helemaal af! Vooral als ik er dan een spa geurtje in doe en een muziekje opzet. Daar kan geen welnesscenter tegenop.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

    17 tips Van Jezelf Houden
    >

    Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.