10 beautytips voor je binnenkant

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"d65f6":{"name":"Main Accent","parent":-1},"2c42e":{"name":"Accent Transparent Low","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}},"651eb":{"name":"Accent Transparent High","parent":"d65f6","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"d65f6":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"2c42e":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}},"651eb":{"val":"rgba(221, 72, 70, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":1,"l":0.57,"s":0.69}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"d65f6":{"val":"rgb(71, 222, 157)","hsl":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"2c42e":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.25)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}},"651eb":{"val":"rgba(71, 222, 157, 0.5)","hsl_parent_dependency":{"h":154,"s":0.69,"l":0.57}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__

Gratis Online Workshop

Reset je energie, verhoog je energiefrequentie en creëer het leven dat jij wilt. 

Accepteer jezelf, geniet en lach eens. 

Bovenstaand kwam ik vorige week in de AD tegen en wilde je het niet onthouden.  Top tips. Typen dus ;-).

Tien eenvoudige tips om nog mooier te worden dan je al bent. Van binnen.

1. Doe zomaar iets aardigs

Waarom: het geeft een heel aangenaam gevoel om een ander blij te maken.

Hoe: Verras bijvoorbeeld eens een vreemde op de parkeerplaats met een paar uur parkeertijd uit de automaat. Haal de was binnen van buren als het gaat regenen. Geef een boek dat je toch al uit hebt zomaar cadeau aan een familielid.

Effect: Wie wordt verrast met iets aardigs, doet zelf ook ook graag iets aardig voor een ander. De aardigheid in je omgeving gaat met grote sprongen vooruit.

2. Maak af en toe iets zelf

Waarom: Door zelf iets te creëren kom je tot rust.

Hoe: Schrijf een kort verhaal, zing, teken, klei, borduur, timmer, naai. schilder, mozaïek, metsel, kook of schep een beeldschone tuin.

Effect: Je vermogen om creatief te denken gaat omhoog. Dat helpt ook in het dagelijks leven om onverwachte oplossingen te vinden om buiten de gebaande paden te denken.

Let op: Creëer iets om het plezier van het creëren en trek je niks van aan wat jijzelf of anderen ervan vinden.

3. Regelmatig iets bijleren

Waarom: Je verlegt je grenzen en ontwikkelt je verder. 

Hoe: Jongleer met ballen of timmer een kruidenrek. Volg een creatieve cursus. Leer een nieuwe taal. Onderzoek hoe statistieken werken. Leer zelf reparaties in huis of aan de computer uit te voeren. Start een leesgroep.

Effect: Door zelf regelmatig te voelen hoe het is om een beginnertje te zijn in iets kun je ook gemakkelijker geduld opbrengen voor anderen die wat minder snel of handig zijn.

Let op: Elke nieuwe ontwikkeling kan zoveel enthousiasme veroorzaken dat je vergeet dat je er alleen maar aan begon om iets nieuws te doen.

4. Kijk in de spiegel

Waarom: Je bent zelf de belangrijkste persoon in je leven.

Hoe: Begin met het bekijken van je gezicht zonder een ‘spiegelgezicht’ te trekken. Bouw op naar minstens eens per week bloot voor de spiegel staan, zonder oordeel. Kijk. Zo ben je. Met alle rimpels, vlekjes en flapjes erop en eraan. Nou en?

Effect: Je accepteert jezelf zoals je nu bent. Zelfs als je een ideaalbeeld nastreeft, is dit toch het uitgangspunt. Je oordeel over het uiterlijk van anderen wordt aanmerkelijk milder als je echt weet hoe je er zelf eigenlijk uitziet.

Let op: Adem rustig door terwijl je naar jezelf kijkt, Kijk met genoegen naar de plekken waar je tevreden over bent en kijk  met vriendelijkheid naar de rest.

5. Geef eens een complimentje

Waarom: Zien dat je iemand blij maakt, maakt jezelf ook blij.

Hoe: Zeg recht in iemands gezicht dat je waardeert wat hij of zij doet. Wat staat die kleur je goed! Fijn dat je even tijd voor me maakt. Dank je wel voor de koffie. Lief dat je me een complimentje maakt…

Effect: Je richt je aandacht op de positieve kanten van een ander en van jezelf. Uit onderzoeken rond opvoeding blijkt dat het stimulieren van positieven kwaliteiten beter werkt dan mopperen over wat er fout gaat.

Let op: Mocht je jezelf betrappen op gemopper of roddel over iemand, vul dat dan aan of vervang het door het geven van een complimentje over wat die persoon wel goed doet. Er is altijd wel iets te vinden.

6. Respecteer je grenzen

Waarom: Als je zelf tijdig ‘nee’ zegt, houd je meer energie over en een beter humeur.

Hoe: Let op seintjes van je lichaam. Pijn, vermoeidheid, misselijkheid, irritaties: het kunnen allemaal signalen zijn dat het genoeg geweest is. Neem even tijd voor jezelf, check of je iets nodig hebt om bij te komen. Doe een dutje of ga naar de film met een vriendin.

Effect: Je houdt lastige taken langer vol als je jezelf niet voorbij rent. Vreemd genoeg gaan we ons juist aan anderen ergeren als we onze grenzen niet bewaken.

Let op: Het kan tamelijk griezelig lijken om een klus te laten liggen. Maar als jij altijd zelf de boel opknapt, ontneem je anderen de kans om ook iets te betekenen voor de wereld.

7. Wees geen zeurpiet

Waarom: Zeuren helpt niet en het is vervelend voor jezelf en voor anderen.

Hoe: Loopt alles mis? Houdt niemand van je? Is al je geld op en laat je gezondheid je in de steek? Lucht je hart er gerust over tegen een vriendin of taxichauffeur, maar zeur niet. Gebruik dat gesprek om te zoeken naar oplossingen.

Effect: Je kijkt naar je problemen als uitdaging. Vaak komen gesprekspartners met heel creatieve oplossingen. Probeer ze uit, of wees in elke geval blij dat er iemand met je meedenkt.

Let op: ‘niet zeuren’ betekent niet dat je altijd moet doen alsof er niks aan de hand is. Praat gerust over je problemen, maar niet om medelijden te wekken.

8. Doe eens iets leuks

Waarom: Je krijgt meer energie en kunt weer een tijdje tegen.

Hoe: Hmmm… filmpje pakken, spelletjes doen met vrienden, dagje uit, uit eten, mooie wandeling, weekendje weg, echte boter op brood voor een keertje…

Effect: Je wordt langer blij van iets leuks doen dan van iets leuks kopen. Een nieuwe blouse? Daar ben je zo aan gewend. Maar een avondje stappen geeft fijne herinneringen die altijd blijven.

Let op: Stel je bewust in op genieten van ‘iets leuks doen’. Ook als het regent, duurder wordt dan je dacht of de koffie slap is.

9. Geniet nooit met mate

Waarom: Genieten is het doel van het leven.

Hoe: Richt je op wat goed gaat, verzin een prachtig excuus voor de dingen die fout gaan (‘Och, die ober heeft z’n dag niet omdat z’n konijn ziek is’).

Effect: Je geniet en daar word je een gelukkiger mens van.

Let op: Geniet ook eens van het ontbreken van problemen. ‘Hee, ik heb vandaag geen pijn!’ of ‘Er zijn hier helemaal geen muggen!’

10. Glimlach met hart en ziel

Waarom: De wereld ziet er prettiger uit als je glimlacht.

Hoe: Denk iets vriendelijks, kijk zonder oordeel naar je omgeving en glimlach met hart, ziel en mondhoeken.

Effect: Je relativeringsvermogen wordt groter. Och. ’t is allemaal niet zo’n drama. Mensen reageren onweerstaanbaar op een glimlach: ze glimlachen terug. Dat maakt blij. 

Let op: Een bijwerking van een glimlach is dat ook je buitenkant nog mooier wordt . Daar ging het niet om, maar het is toch mooi meegenomen.

Bron: AD 30 juli 2012 – Yoeke Nagel

Heb jij nog aanvullende beauty tips? Ik waardeer het zeer als je deze wilt delen door onderstaand een reactie in te vullen. 

 


__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Vorig artikel
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
volgend artikel

Tags

accepteer jezelf, beauty tips, jezelf, mooier worden


Misschien vind je dit ook leuk:

Tips voor Direct Meer Zelfvertrouwen

9 Tips voor een filmavond

1 maart: Nationale Complimentendag!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Download Gratis 17 Tips Van Jezelf Houden

17 tips Van Jezelf Houden
>

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Natuurlijk, Marian'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacy.